Algemene voorwaarden Innovacom
Algemene voorwaarden en leveringscondities van Innovacom per 1 januari 2019.
Kvk: 90052137
BTW: NL004784011B43
Aanleiding
Artikel 1 – Begrippen
- Aansluiting: de mogelijkheid gebruik te maken van de door Innovacom geboden en de door klant bestelde diensten.
- Aanbesteding: een opdracht van een opdrachtgever waarvoor opdrachtnemers zich kunnen inschrijven en waarbij moet worden voldaan aan van te voren opgestelde criteria.
- Aanvaardingsdatum: de Overeenkomst start wanneer de offerte van Innovacom is ontvangen van de adviseur en deze (digitaal) is ondertekend en door middel van een ‘complete’ in het verzendprogramma retour is gezonden.
- Aanvraag: het verzoek van klant aan Innovacom om gebruik te kunnen maken van haar Diensten.
- AVG: de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De Nederlandse uitwerking van de General Data Protection Regulation (GDPR) met betrekking tot de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en het vrije verkeer van die gegevens in de Europese Unie en welke door Innovacom wordt nageleefd.
- DDos-aanval: een vanaf meerdere computers uitgevoerde aanval waarbij de getroffen server zoveel verzoeken vanaf deze computers te verwerken krijgt dat de dienst niet meer te bereiken is en in sommige gevallen de achterliggende server zelfs crasht.
- Dienst(en): de specifieke telecomdienst(en) die door Innovacom aan diens Klant(en) wordt/ worden geleverd. Deze diensten worden nader omschreven in de Overeenkomst en op de website van Innovacom (www.Innovacom.nl). Diensten zijn flexibel afneembaar en kunnen dagelijks worden aangemaakt. Ten aanzien van alle dienstverlening in het platform van Innovacom geldt dat de functionaliteit wordt aangeboden op basis van ‘as is’. Dit betekent dat er geen rechten aan de Diensten kunnen worden ontleend.
- Hardware: hieronder wordt begrepen onder andere maar niet uitsluitend: telefoons en aanverwante hardware, zoals routers en switches.
- Inloggegevens: de door Innovacom aan Klant verstrekte gebruikersnaam en wachtwoord.
- Internet: het wereldwijde, onderling verbonden netwerk van netwerken dat gebruik maakt van het TCP/IP protocol voor het uitwisselen van datacommunicatie.
- Kennisgeving ‘Gereed voor gebruik’: de kennisgeving inhoudende dat de betreffende dienst klaar is voor gebruik conform de verplichtingen van Innovacom.
- Looptijd van de Dienst(en): hier wordt verwezen naar het begrip ‘Opzegging’.
- Noodwerkzaamheden: werkzaamheden, die op het moment dat ze worden voorgesteld, nodig zijn om een bestaande omstandigheid te beëindigen, of om het ontstaan van omstandigheden te voorkomen, die kunnen leiden tot:
- 1) gevaar voor personen of eigendommen;
- 2) onderbreking van een Dienst die wordt geleverd door het netwerk, of door een netwerk dat door derden wordt gegenereerd;
- 3) aanzienlijke schade voor Innovacom of derden.
- Opzegging: het ‘per dag’ op schriftelijke of digitale wijze kunnen beëindigen van de Overeenkomst en/of opzeggen van Dienst(en).
- Overmacht: elke omstandigheid waarop partijen in redelijkheid geen invloed hebben c.q. buiten de macht van een contractspartij ligt en waardoor de uitvoering van de overeenkomst (levering van producten en Diensten) wordt verhinderd of onmogelijk gemaakt, zoals in ieder geval – doch niet slechts: brand, overstroming, explosie, ongeval, oorlog, terrorisme, staking, embargo, overheidsvoorschrift, natuurramp, wetswijziging, sabotage, bedrijfsstoring, storing in de energie- of materiaalaanvoer door derden, transport-vertraging, niet tijdig leveren door leveranciers en derden partijen, ziekte en niet-beschikbaarheid van personeel van Innovacom en gebrekkigheid van voorgeschreven zaken, materialen en de programmatuur van derden.
- Overeenkomst: de tussen Innovacom en Klant gesloten Overeenkomst.
- Portering telefoonnummer: het overzetten van een bestaand nummer naar een nieuwe telecomaanbieder.
- RTP: Real-Time Transport Protocol; een protocol welke een gestandaardiseerd pakket-formaat definieert om audio en video over het internet te verzenden.
- SIP: Session Initiation Protocol; een protocol om multimedia-communicatie (audio-, video- en andere datacommunicatie) mogelijk te maken.
- Storingsdiensten: de organisatie die belast is met het opsporen en oplossen van storingen/onderbrekingen in de geleverde Diensten.
- Telecommunicatienetwerk: de door Innovacom gebruikte, geëxploiteerde of in eigendom gehouden telecommunicatiesystemen.
- VoIP dienst: een dienst die telefonie over een Internet Protocol netwerk mogelijk maakt.
- VoIP netwerk: het door Innovacom geëxploiteerde aangeboden VoIP-platform waarover de Diensten worden aangeboden.
- Innovacom: de rechtspersoon en het platform waarmee op flexibele wijze zakelijke telefonie-diensten kunnen worden uitgevoerd.
- Innovacom app: een tool die het mogelijk maakt om via een Android of iOS smartphone VoIP gesprekken op te zetten en te ontvangen via het 4G netwerk. Innovacom levert alleen de software en voor een juiste werking is de Innovacom app afhankelijk van de Hardware, het besturingssysteem en het netwerk van de eindgebruiker.
- WebRTC: software die het opzetten en ontvangen van VoIP gesprekken via bijvoorbeeld de computer mogelijk maakt. Innovacom levert alleen de software en voor een juiste werking is e.e.a. afhankelijk van de Hardware, het besturingssysteem en het netwerk van de eindgebruiker.
- Werkdagen: maandag tot en met vrijdag met uitzondering van erkende nationale feestdagen.
- Wifi: het draadloze netwerk via internet dat door de apparatuur wordt uitgezonden.
Algemeen
Artikel 2. Toepasselijkheid voorwaarden
- a) de hoofdtekst van de Overeenkomst;
- b) deze Algemene Voorwaarden;
- c) de Dienstenomschrijving zoals geleverd aan Klant;
- d) eventuele andere documenten behorende bij de Overeenkomst.
Artikel 3. Totstandkoming van de Overeenkomst
3.1 Aanbiedingen en offertes van Innovacom zijn geheel vrijblijvend en kunnen te allen tijde door Innovacom worden herroepen vóór het tot stand komen van de Overeenkomst.
3.2 Tenzij anders overeengekomen, vindt de Aanvraag van de Diensten en/of Hardware door Klant plaats door invulling en ondertekening door Klant.
3.3 Innovacom kan een Aanvraag slechts in behandeling nemen indien alle gevraagde noodzakelijke medewerking wordt verleend en documenten worden aangeleverd.
3.4 Indien het uiteindelijk niet toekennen van de aanvraag het gevolg is van omstandigheden welke zijn toe te rekenen aan de Klant zal deze gehouden zijn de door Innovacom in redelijkheid gemaakte kosten te vergoeden.
3.5 De Klant is gehouden alle informatie benodigd voor oplevering van de Dienst en/of Hardware aan Innovacom te verstrekken.
3.6 Innovacom is te allen tijde gerechtigd een controle uit te voeren naar de kredietwaardigheid van Klant.
3.7 Innovacom is gerechtigd om redelijke zekerheid te verlangen voor de nakoming van de betalingsverplichtingen van Klant. Deze zekerheid kan bestaan uit, maar is niet beperkt tot, een waarborgsom, een garantie van de moedermaatschappij van de Klant of een bankgarantie. Klant is verplicht op het eerste verzoek van Innovacom daartoe, een dergelijke voor Innovacom acceptabele zekerheid te verstrekken.
- bij Innovacom gerechtvaardigde twijfel bestaat omtrent de kredietwaardigheid van Klant en/of niet wordt voldaan aan een door Innovacom verlangde zekerheidsstelling zoals bedoeld in artikel 3.6 en/of indien een automatische incassomachtiging ten laste van de bankrekening van Klant (indien overeengekomen) niet wordt afgegeven;
- het (nagenoeg) vaststaat dan wel aannemelijk is dat Klant niet aan de voorwaarden van de Overeenkomst zal (kunnen) voldoen.
3.9 De Overeenkomst, inclusief wijzigingen daarvan, komt tot stand:
- a) door ondertekening daarvan, dan wel de datum van ondertekening door de Klant van een aanbieding van Innovacom of enig ander document; of
- b) op de datum van ontvangst van de schriftelijke of elektronische bevestiging van Innovacom dat de Aanvraag van Klant is geaccepteerd; of
- c) wanneer Klant Innovacom feitelijk in staat stelt met de uitvoering van de werkzaamheden aan te vangen of de Dienst te leveren.
Artikel 4. Gebruik van de Dienst
Artikel 5. Nummers, wachtwoorden, toegangscodes
5.1 Ten behoeve van de Dienst kan door Innovacom aan Klant een of meerdere nummers en/of e-mail adressen en/of Domeinnamen en/of IP-adressen en eventueel bijbehorende gebruikersnamen, wachtwoorden en/of andere toegangscodes ter beschikking worden gesteld. Klant kan geen rechten doen gelden ten aanzien van het gebruik of behoud daarvan, behoudens de wettelijke voorschriften omtrent nummerportabiliteit.
5.3 Innovacom is niet aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt als gevolg van wijzigingen in het nationale nummerplan dan wel andere wet- of regelgeving waardoor ongestoord gebruik van de aan de Klant: verstrekte nummers en/of, e-mailadressen en/of, Domeinnamen en/of, IP-adressen en eventueel bijbehorende gebruikersnamen, wachtwoorden en/of andere toegangscodes niet meer mogelijk is.
Artikel 6. Tarieven
Artikel 7. Facturering en Betaling
Artikel 8. (Limitering van) Aansprakelijkheid
8.9 In geval van een niet toerekenbare tekortkoming (“overmacht”) aan de zijde van Innovacom kan Klant Innovacom niet op haar verplichtingen aanspreken. Van overmacht is onder meer sprake indien Innovacom niet aan haar verplichtingen kan voldoen als gevolg van handelen dan wel nalaten van Klant, defecten en/of storingen in de (rand)apparatuur, de systemen en/of het netwerk van de Klant, oneigenlijk gebruik van of inbraak in de (rand)apparatuur (zoals telefooncentrales) van Klant, fraude, misbruik, onderhoud, oorlog(sgevaar), oproer, terreur, aanslagen, molest, brand, waterschade, vorst, “onwerkbaar weer”, blikseminslag, storm, overstroming, aardbeving, (nucleaire) explosies, werkstaking, bedrijfsbezetting, overheidsmaatregelen, storing in levering van energie, veiligheids- en milieueisen (zoals vervuilde grond, verzakkingen van grond en/of gebouwen, en asbest), geweigerde en/of beperkte toegang tot percelen en/of gebouwen, door grondeigenaren gestelde voorwaarden (zoals aanbrengen sierbestrating of bepaalde werken), vertragingen in het verkrijgen van benodigde vergunningen, kabelbreuk(en) veroorzaakt door derden, storingen of tekortkomingen in (communicatieve) dienstverlening van derden en in geval van een vorm van cybercriminaliteit (zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: DDoS aanvallen, hacks en ransomeware).
Artikel 9. Verplichtingen voor de Klant
Artikel 10. Persoons- en verkeersgegevens, datalekken
- het aanbieden en uitvoeren van Diensten;
- activiteiten gericht op een verantwoordelijke bedrijfsvoering, zoals beveiliging, risicobeperking en integriteitsonderzoek, mede ter voorkoming van fraude en misbruik;
- financiële administratie en het factureringsproces waaronder begrepen: incasso, klachtbehandeling en het verstrekken van gegevens aan derden ten behoeve van het innen van vorderingen;
- het beheer, uitbreiden en optimaliseren van het Klantenbestand, eventueel met behulp van (direct) marketingactiviteiten door derden;
- het ontwikkelen, uitbreiden en verbeteren van de dienstverlening en producten van Innovacom, mede door het informeren van Klanten en met behulp van (direct) marketingactiviteiten en marktonderzoek;
- het voldoen aan wettelijke verplichtingen, zoals het verstrekken van informatie aan bevoegde autoriteiten in het kader van strafvordering of in het belang van de veiligheid van de staat;
- training en opleiding van het eigen personeel; en
- netwerkbeheer.
Artikel 11. Contractsoverneming
11.1 De rechten en verplichtingen voortvloeiende uit de Overeenkomst kunnen door Klant niet worden overgedragen aan een derde zonder voorafgaande schriftelijke toestemming daarvoor van Innovacom.
Artikel 12. Looptijd (duur) en beëindiging van de Overeenkomst
12.2 De Overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan kan niet tussentijds worden opgezegd en wordt na het einde van de overeengekomen duur automatisch (stilzwijgend) verlengd voor onbepaalde tijd. Mocht Klant de overeenkomst na afloop van de bepaalde tijd niet willen voortzetten, dan kan deze schriftelijk tegen de einddatum worden opgezegd met een opzegtermijn van één maand gerekend vanaf het einde van de betreffende kalendermaand. Voor alle Overeenkomsten voor onbepaalde tijd geldt ook dat deze opgezegd kunnen worden met inachtneming van een termijn van twee maanden gerekend vanaf het einde van de betreffende kalendermaand.
- de andere Partij na ingebrekestelling nalatig blijft binnen redelijke termijn na de datum van de ingebrekestelling alsnog aan haar verplichtingen uit deze overeenkomst te voldoen;
- de andere Partij in staat van faillissement is verklaard dan wel in surséance van betaling verkeert;
- de andere Partij surséance dan wel faillissement heeft aangevraagd, dan wel een regeling wenst te treffen met haar crediteuren ter afwending daarvan, dan wel dat Innovacom daarover op de hoogte is gesteld door derden.
- indien een situatie zich voordoet als omschreven in artikel 8.7 en/of 9.4.
- a) Klant op enigerlei wijze in gebreke blijft in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden en na het verstrijken van de in de ingebrekestelling genoemde redelijke termijn er geen blijk van heeft gegeven alsnog na te zullen komen;
- b) er sprake is van (een vermoeden van) misbruik of oneigenlijk gebruik van de Aansluiting, de Dienst of daarmee verband houdende voorzieningen, faciliteiten en/of diensten (zoals, maar niet beperkt tot ter beschikking gestelde (informatie)nummers, al dan niet door de Klant;
- c) er sprake is van een overmachtsituatie veroorzaakt door een niet aan Innovacom toerekenbare tekortkoming;
- d) de situatie zich voordoet zoals omschreven in artikel 8.7 en/of 9.4. Hier wordt uitdrukkelijk naar verwezen.
- e) er sprake is van zwaarwegende redenen op grond waarvan in redelijkheid niet langer van Innovacom kan worden gevergd de Overeenkomst in stand te houden.
Artikel 13. Aanpassingen
Artikel 14. Beheer van de systemen van Innovacom
Artikel 15. Intellectuele eigendom en Knowhow
Artikel 16. Geheimhouding
16.2 De in artikel 16.1 beschreven geheimhoudingsplicht zullen Partijen eveneens opleggen aan hun betrokken werknemers en aan door hen ingeschakelde derden.
Artikel 17. Toepasselijk recht en jurisdictie
Artikel 18. (Wijzigingen in de) Algemene Voorwaarden en slotbepalingen
18.3 Deze Algemene Voorwaarden zijn vermeld op www.Innovacom.nl/algemene-voorwaarden. Zij worden op verzoek van Klant kosteloos toegezonden door Innovacom.